- Články -

3 základní důvody, proč chtít dobré SEO

Přidáno 2013-08-02, Napísal Pavel Jartym v kategórií SEO

Představte si následující situaci: Je parné léto a vy ležíte pohodlně na svém oblíbeném gauči, popíjíte „kozla“ a ze všech svých sil, co vám v tom opravdu horkém dni ještě zbyly, neúnavně povzbuzujete borce v žlutém trikotu v jedné z velice náročných horských etap legendárního závodu Tour de France.

Pohodová chvíle u televizního přenosu ale rychle vezme zasvé v okamžiku, kdy vaše milovaná družka z kuchyně na vás zavolá, že váš soused Jarda se už vrátil z dovolené. Dozvíte se, že je pěkně opálený a že je vidět, jak mu ty cyklistické túry prospívají. V tu chvíli se podíváte na své krásně kulaťoučké „pivní“ bříško a horu vypitých láhví v koutě pokoje.

Něco se ve vás zlomí a rozhodnete se, že si pořídíte také horské kolo a Jardovi od vedle ukážete, zač je toho loket.

Umění zaujmout

Nyní se konečně dostáváme k SEO, protože od televize hned přejdete k počítači a „nabušíte“ do jednoho z vyhledávačů slovní spojení „horské kolo cena“ a v duchu si už představujete, jak Jarda vám bude závidět, až spatří toho vašeho nového horského „zabijáka“

Ale ouha! Přepadne vás závrať, protože webů je spousta, všude samá čísla a do očí bijící slogany typu: nejlevnější, nejkvalitnější, nejrychlejší apod.

Závěr: Potencionálního zákazníka nechceme hned v prvních vteřinách „udusat“ všemi možnými či nemožnými slevami a reklamními frázemi, které vynášejí nabízený produkt až kamsi do kosmických výšin. Dobré SEO se snaží zaujmout a ne „utlouci“.

Informovat a pobavit

Když už si vyberete jednu „vítěznou“ stránku za vašeho „průvodce“ tímto pro vás (profesí jste klempíř) neuvěřitelně nepřehledným labyrintem, vyhráno ještě stále nemáte.

Nechcete přeci kupovat „zajíce v pytli“, a tak se ponoříte do zkoumání „vítězné“ stránky, abyste následně zjistili, že si připadáte sám jak „zajíc v tmavém pytli“, protože vůbec nechápete, proč je v každém odstavci textu třikrát zmíněno spojení „Horské kolo RX – 5“.

No dobře, přiznáte sami sobě, že četba nebyla vaše silná stránka (naposledy snad na základce Němcová a ta její Tetička), ale nejste přece úplný analfabet, a toto vám tedy hlava nebere.

Závěr: Potencionální zákazník má rád přehlednost a chce najít informace, kvůli nimž vaše stránky navštívil. Pokud máte web s působivým designem a grafickou úpravou, ale strojově velmi strohým textem, nad kterým si bohužel ani vyhledávač moc nesmlsne, pak vám zbudou jen oči pro pláč.

Umět se odlišit od konkurence

Setřete pot z čela a znovu se pustíte do boje s vyhledávači a stránkami. Znovu slovní spojení „Horské kolo cena“ a opět ta stejná pouť, připomínající slavného Dona Quijota a jeho boj s větrnými mlýny.

Zkusíte jiný web a hlavou se vám honí:...grafika hmm...sakra, vůbec nemohu najít Kontakty. Tak honem další web - 404? Trojský co? Kůň? A tohle vypadá dobře. Proč je dole na liště 890x napsáno horské kolo? Ten text vůbec nejde přečíst. Co to je za formát? Proč to nemohu odstranit z košíku?

Závěr: Webů je jak rudých máků a kolikrát se od sebe opravdu příliš neodlišují, což je škoda, protože web, který nabídne uživateli přehledné a srozumitelné informace, navíc i pobaví, případně vzdělá, a to vše osobitým způsobem - tak to je dobré SEO.

Zazvonil zvonec a i SEO pohádky musí být konec

Co dodat na závěr? Ten nešťastný pán tam sedí u počítače dodnes a manželka ho během těch let mezitím opustila se sousedem Jardou (který si mezitím koupil další dvě horská kola)
Vidíte? SEO může zasáhnout do života lidí i velmi podstatným způsobem :-)

 

 

 

Naši klienti
202%

...je nárůst cílených návštev u našeho
klienta pojisťovny Kupeg po třech
měsících

0

...je počet zbytečných katalogů, do
kterých vás budeme registrovat.
Opravdu je to k ničemu :)

365

...je průměrný počet dní v roce
věnovaný práci, která nás baví