- Články -

Seo v roce 2014. Chystá se zase objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem?

Přidáno 2014-01-20, Napísal Pavel Jartym v kategórií SEO

Rok se s rokem sešel a v Google ZOO se nám narodili nové přírůstky do již „legendární“ zvířecí rodinky. Dařilo se v ptačím pavilónu (Hummingbird) a v ledových vodách algoritmů mezi tučňáky s velkým bříškem (Penguin Vol. II).

Kdo plakal na pohřbu starého nástroje pro KW, mohl hned slzu osušit a pustit se do dobrodružného bádání nad tzv. plánovačem klíčových slov. Tlačítka všech možných (i nemožných) aplikací sociálních sítí na nás začala vyskakovat s daleko urputnější snahou ulovit náš proklik, který je tolik pro ně rozhodující.

Zato na českém internetovém poli se SEO stále seznamuje s experimentálními pletichami jedné nejmenované okultní sekty. Jak to dopadne, stále nikdo pořádně neví a navíc všichni pořádní věstci, co za něco stáli jsou již po smrti (Sibyla, Nostradamus), tak co?

Nyní si zkusíme sami zavěštit a podívat se do skleněné koule (či obrazovky) a pokusit se stručně vystihnout, jak to s tím naším SEO v roce 2014 bude. Pojďme tedy něco málo naťuknout.

Google + a kdo tam nebude má - ?

Tento rok se jistě Google zaměří více na svojí vlastní sociální síť a zpevní zase funkci vzájemné vazby mezi Google + a relevantními výsledky z vyhledávače. Kdo už na Gogole + pravidelně přispívá, tak má samozřejmě trochu náskok před ostatními.

Kdo koho má ve společných kruzích, hodnocení autora, počet příspěvků ohodnocených 1+ apod., tak tím se nám snaží Google taktně sdělit, že výsledky organického vyhledávání budou stále více ovlivněny oblíbeností a autoritou vašeho profilu.

Facebook, Twitter a další zástup urputně bojujících křižáků za výsluní vašeho brandu v této SEO válce si své důležité pozice udrží i v tomto roce.

Obsahový marketing a smysluplnost vyjádření

Přísloví kdo šetří, má za tři se zde bude míjet cílem, jen to luskne. Koncept, správné rozložení a strategické uvažování při tvorbě atraktivního obsahu budou vyžadovat stále více sil a času, samozřejmě jen pro ty, co to myslí opravdu vážně.

Google se nám již dlouho dobu snaží vyznačit, co může fungovat a co zrovna moc ne. Divoká zvěř z Google (tučňák, panda a kolibřík) je vzorným příkladem toho, kam Google dlouhodobě směřuje.

Rok 2014 bude u obsahového marketingu znamenat kvalitní copywriting (pracovat s textem, aby to mělo smysl), který bude jedinečným přínosem pro každou detailní stránku. Pokud si myslíte něco jiného, tak dříve nebo později i na vás dolehne nepochopení ze stran vyhledávačů a potom neusnete ani za pomoci té nejsladší ukolébavky.

Mlhavé končiny zrádných linkbuildingových blat

Nedávno vyšel na internetu krásný článek, který věrohodně vykreslil situaci v současném linkbuildingu. Zajímavé postřehy a názory, zde vykreslují dva přední odborníci na odkazové profily u nás v ČR: Zdeněk Dvořák a Filip Podstavec.

Pro rok 2014 se předpokládá, že na vzestupu bude tvoření smysluplného obsahu, který má být inspirací a dostatečným prostorem pro sdílení adekvátních linků. Možná, že už si zase říkáte, že to zavání zase sociálními sítěmi a určitě nejste vedle jak ta jedle.

A co na to naše česká kotlina? Zajímavým nápadem a odpovědí na linkbuildingovou otázku pro rok 2014, by možná bylo dobré zřídit sanatorium pro psychopatické linkbuildery s osobním pokojem, věšákem na pověšený černého klobouku a výhledem na svojí pěkně „zahnojenou“ linkovou farmu.

A rada pro rok 2014? Důraz na kvalitu a nebát se experimentovat

Ono vlastně SEO a celkově řečeno internetový marketing je taková vesmírná hlubina, kde je stále co dělat či objevovat. Její neprobádané končiny jsou stále ještě před námi.

Co funguje u jednoho, tak u druhého je s tím problém a naopak. Bludný kruh? Kdeže, chce to zodpovědný a pečlivý globální přístup k celé situaci a uvidíte, že cesta ze začarovaného trní se vám začne sama rozevírat vstříc vaší snaze a vynaloženého úsilí.

Naši klienti
202%

...je nárůst cílených návštev u našeho
klienta pojisťovny Kupeg po třech
měsících

0

...je počet zbytečných katalogů, do
kterých vás budeme registrovat.
Opravdu je to k ničemu :)

365

...je průměrný počet dní v roce
věnovaný práci, která nás baví